ЗАГАЛЬНООСВІТНІ НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 була відкрита 1 вересня 1979. За 29 років зі стін школи у велике самостійне життя випущено більше 3000 учнів. Станом на 02 січня 2008 року в школі навчається 1267 учнів. Денна школа – двомовна. Близько 600 учнів навчаються в класах з українською мовою навчання, більше 600 – з російською мовою навчання та 50 учнів 9-12 класів в класах з вечірньою формою навчання. Забезпечують навчально-виховний процес та повне функціонування школи 154 працівника. Директор ЗОШ № 1 Ольга Василівна Верба. Учні розвивають свої здібності при школі в танцювальному, вокальному гуртках, образотворчого мистецтва, журналістському та краєзнавчому, спортивних секціях, в роботі МАН, різноманітних конкурсах, змаганнях.

Навчально виховний комплекс загальноосвітня спеціалізована школа I-III ступенів № 2

НВК – комунальний заклад «Южненський навчально-виховний комплекс (загальноосвітня спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №2-центр позашкільної освіти-професійно-технічне училище) Южненської міської ради Одеської області» у складі:
- спеціалізована середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням трудового профільного навчання та професійним навчанням;
- професійно-технічне училище (ПТУ);
- центр позашкільної освіти (додаткові джерела фінансування).
Мова навчання – російська.
ПТУ щороку випускає біля 50 кваліфікованих робітників за спеціальністю „Автослюсар”; „Секретар керівника”.
Випускники ПТУ отримують документи про освіту встановленого зразка: атестат про середню освіту, диплом. Навчання в професійно-технічному училищі триває три роки.
Для підготовки за професією «Слюсар по ремонту автомобілів» в школі створено:
1. Кабінет будови і експлуатації автомобіля оснащений відповідно до нормативів.
2. Виробнича майстерня для загальнослюсарних робіт, яка обладнана необхідними слюсарними верстаками, вертикально-свердлувальними і заточними верстатами.
Виробничу практику слюсарі по ремонту автомобілів проходять на автотранспортних підприємствах м. Южного, з якими складені відповідні договори.
З професії «Секретар керівника» навчально-виховний комплекс обладнаний двома комп’ютерними класами (по 11 комп’ютерів в кожному).
НВК фінансується повністю із місцевого бюджету. Протягом 14-ти років існування підготовлено 719 кваліфікованих робітники. Паралельно з отриманням учнями м. Южного робітничих спеціальностей ця установа вирішує питання всеобучу.

Авторська М.П.Гузика експериментальна спеціалізована І-ІІІ ступенів загальноосвітня школа–комплекс

Авторська школа М.П.Гузика – єдина школа України, яка має офіційний статус науково-дослідного навчального закладу загальної середньої освіти Всеукраїнського рівня.
Протягом 2002 – 2012 років її колектив працював над створенням нової моделі школи-комплексу, побудованої на основі духовно-християнського гуманізму. За цей період в ній відпрацьована унікальна макроструктура навчального закладу, яка складається з 4-х шкіл і п’яти виховних Центрів, а саме:
1. Загальноосвітня середня школа з поглибленим вивченням іноземних мов, в складі 1-х – 11-х класів.
2. Класична гімназія – 5-ті – 11-ті класи.
3. Природничо-математичний ліцей, до якого входять 8 – 11 класи.
4. Коледж – вищий навчальний заклад І – ІІ рівнів акредитації (10 – 12 кл.).
Таким чином школа забезпечує вільний вибір учнем пріоритетних для нього змістів і кінцевих продуктів навчально-виховного процесу у будь-який час його навчання в даному навчально-виховному закладі.
Однією із стратегічних завдань Авторської школи М.П.Гузика як навчального і науково-дослідного закладу вітчизняної освіти є розробка справді нової педагогічної системи за всіма найголовнішими показниками освітнього процесу, а саме: метою, змістами, технологіями і кінцевими продуктами навчання, розвитку і виховання учня. З метою реалізації цих вимог, автором школи розроблена нова цілісна високоефективна педагогічна система, зорієнтована на духовно-християнське філософсько-світоглядне сприйняття дитиною Бога Творця, світу і людини. Тому відповідно до цієї філософії метою освіти є відкриття учневі її Небесного Отця, формування умінь та навичок ефективного спілкування з Ним і повсякчасного життя у співробітництві з Богом під Його керівництвом, на користь суспільству, ближнім та для власного добробуту.
Головним рушієм в цьому процесі виступає відроджений Ісусом Христом дух дитини. Тому, насамперед, перед шкільним вихованням ставиться завдання підготовити її до сприйняття Христа як власного визволителя від гріхів і джерела нового духу (Святого Духа). Суть нової педагогічної системи розкривається в її інноваційному змісті. Відповідно до неї зміст освіти змінює свої звиклі, виключно, академічні орієнтири і акцентується на процесах своєчасного розкриття, повній реалізації і динамічного розвитку природних ключових задатків ведучого таланту дитини. Відповідно до нового персоніфікованого змісту навчально-виховного процесу, принципово новими стають його кінцеві продукти. Вони нічого спільного не мають з традиційним відтворенням академічних знань, умінь та навичок, а сягають до створення учнем справжнього інтелектуального товару чи корисної послуги, відповідно до його ведучого природного таланту. Запровадження такого змісту і кінцевих продуктів навчання вимагає більш висококваліфікова-них вчителів, а також наявність у школі розширеного педагогічного простору. Тому крім вищезгаданих шкіл в єдиному комплексі Авторської школи М.П.Гузика працюють ще п’ять освітніх Центрів, кожен з яких розрахований на розвиток відповідного типу природного ключового таланту дитини, а саме:
- Центр розвитку художньо-мистецького типу задатків таланту;
- Центр розвитку задатків спортивного таланту;
- Центр розвитку візуально-стратегічного типу задатків таланту;
- Центр розвитку соціального типу задатків таланту;
- Центр розвитку задатків духовного типу таланту. Крім цих Центрів процесом реалізації і розвитку відповідних типів і видів природних задатків ведучого таланту кожного учня систематично займаються вчителі-предметники, поєднуючи академічні змісти навчання з такими видами конкретної діяльності учня на уроці, в процесі якої активно задіюється його ведучий талант. Таким чином, нова мета освітнього процесу, новий зміст, його нові кінцеві продукти, вимагають від вчителів школи розробки власних педагогічних технологій, персоніфікованих методів, прийомів і стилів навчання, розвитку і виховання учнів. Така базова педагогічна технологія розроблена і втілена у навчально-виховний процес Авторської школи М.П.Гузика. Це – Комбінована система М.П.Гузика. Суть її полягає в персоніфікації освітнього процесу, широкім впровадженні найсучасніших інформаціно-комунікативних засобів отримання, збереження, опрацювання і передачі інформації. Саме задля останнього, в школі затверджена програма: «Кожній дитині засіб комп’ютерної комунікації», яка активно втілюється, завдячуючи підтримці її батьківського загалу. Крім цього в школі поставлено завдання до початку 2012 – 2013 навчального року всім вчителям опанувати інформаційно-комунікативними засобами навчання учнів і відповідними технологіями. З цією метою в школі проведена перепідготовка всього педагогічного колективу при Одеському комп’ютерному коледжі за участю провідних спеціалістів з організації проектної діяльності учнів і їх навчання в умовах дистанційного спілкування з провідними педагогами міста Южного, Одеської області, України і світу.
Останні роки напруженої, ефективної, справді героїчної праці колективу школи, відзначилися її дуже слушними здобутками і визнаннями у світі, Україні, Одеській області та місті Южному. Ми одна з небагатьох педагогічних спільнот, яка досягла буквально унікальних досягнень, якими пишаються Україна. Так, наприклад, до завойованого звання «Одна з кращих шкіл Європи» за рейтингом ЮНЕСКО, у 2012 році колектив школи додав включення Авторської школи М.П.Гузика до Міжнародного проекту: «Культурні і духовні скарбниці України». Таким чином, ставши єдиним загальноосвітнім закладом в нашій державі, який презентує світовій спільності її унікальні надбанням в сучасній загальній середній освіті. За рік до цієї події Європейська Асоціація освітян і науковців України присвоїла Авторській школі М.П.Гузика почесне звання «Флагман сучасної освіти України». Щорічні досягнення учнів Авторської школи М.П.Гузика на міських, обласних та Всеукраїнських предметних олімпіадах і конкурсах засвідчують про безумовні переваги педагогічної системи М.П.Гузика над тими, які запроваджені у традиційній державній педагогіці. Так, наприклад, в 2012 році за результатами міських олімпіад з усіх предметів, учні Авторської школи набрали значно більше призових місць ніж усі школи м. Южного, які навчають своїх дітей за традиційними технологіями (65 % від загальної кількості переможців). В цьому році учні міста Южного здобули на обласних олімпіадах п'ятнадцять призових місць з різних предметів. Дванадцять з них вибороли саме учні Авторської школи М.П.Гузика, а три останні, прийшлися ще на дві школи м.Южного.
Щорічно усі, без винятку, учні цієї школи поступають до різних вузів країни і зарубіжжя, демонструючи там високий рівень шкільної загальноосвітньої підготовки.
Інформація про Авторську школу М.П.Гузика та його інноваційну педагогічну систему включена у найпрестижніші сучасні видання України, а саме: «Педагогічний олімп Одещини» (2008р.), «Науковий потенціал України: літопис ХХІ століття» (2009р.), «Флагман сучасної освіти України» (2010р.), «Україна наукова» (2010р.), «Почесні імена України – еліта держави» (2011р.), «Кавалери та лауреати державний нагород України, Одеська область» (2011р.), «Культурні й духовні скарбниці України» (2012р.)
Авторська школа М.П.Гузика знаходиться на злеті своєї заслуженої слави.
Її майбутнє – це той Всеукраїнський центр інноваційної високоефективної педагогіки, яким буде пишатися не тільки Україна.
Директор школи Гузик Надія Валентинівна.

Навчально-виховний комплекс імені В’ячеслава Чорновола

Навчально-виховний комплекс імені В’ячеслава Чорновола (загальноосвітня спеціалізована школа І – ІІІ ступенів №4 – дошкільний навчальний заклад - центр дитячої творчості)
Сьогодні Українській державі потрібна така школа, в якій будуть створені «умови для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України», формування покоління, здатного «навчатися впродовж життя, створювати й розвивати цінності громадянського суспільства», і яка у повній мірі зможе втілити в життя українську національну ідею (з Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті ).
Саме таку школу поставив собі за мету створити колектив середньої загальноосвітньої школи №4 міста Южного Одеської області, яка тепер носить ім’я Героя України В’ячеслава Чорновола.
НВО ім. В. Чорновола – четверта школа міста Южного за хронологією їх відкриття. Це – єдина в місті школа, в якій викладання всіх предметів в усіх класах ведеться українською мовою. Відкрита як середня школа І-ІІІ ступенів №4 міста Южного 1 вересня 1995 року; 17 лютого 2000 року Постановою Кабінету Міністрів школа отримала назву «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 імені В’ячеслава Чорновола». Постанову підписав Прем’єр-Міністр України Віктор Ющенко.
Із 1997 року школа працює за модульно-розвивальною системою навчання за напрямком «Школа Духовності», тому значна увага приділяється виховному аспекту. Так, як НВО є експериментальним майданчиком Одеського інституту удосконалення вчителів, то на базі школи відбуваються семінари не тільки міського, а й обласного рівнів.
Навчально-виховне об’єднання імені В’ячеслава Чорновола – це унікальний навчально-виховний заклад, який протягом 13 років демонструє свою ексклюзивність, демократизм, високий професіоналізм педагогічного колективу та родинність стосунків між вчителями та учнями.
Керманичем НВО є мудрий, досвідчений директор пан Тарас Прокопечко, патріот України, яскрава особистість, яка для підростаючого покоління є гідним прикладом для наслідування.
У школі працює 54 викладачі. Хоча педагогічний колектив складається переважно з молодих педагогів, у НВО 6 вчителів-методистів, 12 учителів мають звання «Старший учитель», нагрудним знаком «Відмінник освіти України» нагороджено чотирьох вчителів, з вищою кваліфікаційною категорією 18 осіб, з І – 16, з ІІ – 2, молодих спеціалістів – 17. Результатом натхненної праці педагогічного колективу є 23 медалісти.
За результатами досягнень міських предметних олімпіад НВО посідає ІІ місце у Южному. Учні НВО є постійними переможцями конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика не тільки міського, а й обласного та всеукраїнського рівнів (2004 рік). Активну участь учні беруть у роботі Малої академії наук.
Візитівкою не тільки НВО, а й молодого містечка Южного є шкільний історико-краєзнавчий музей, який розпочав свою роботу 31 жовтня 1997 року. За цей час колекція експонатів нараховує 1184 екземпляри. В музеї представлено такі розділи, як: археологія, етнографія, «Велика Вітчизняна війна», «Народження Южного», «НВО ім. В. Чорновола», «В’ячеслав Чорновіл – Герой України», «Нумізматика», «Боністика».
Керує музеєм досвідчений вчитель історії, Відмінник народної освіти України Кашперук Костянтин Володимирович, який не тільки зумів організувати дослідницьку роботу учнів та вчителів, а й сам займається дослідженнями та є автором підручників із краєзнавства.
Учителі НВО беруть активну участь у житті міста та школи, а саме: представляють свої роботи на ярмарку педагогічних ідей, є авторами програм та спецкурсів, працюють над розробками міні-підручників, друкуються, беруть участь у конкурсі «Вчитель року». Вчителем року – 2008 м. Южного став учитель початкової школи – пані Наталя Чорній.
Виховна робота «Школи Духовності» охоплює всі сфери життя дитини, але головна її мета – плекати мудрого і волелюбного громадянина незалежної України з національною самосвідомістю, гуманними цінностями, високою культурою та перспективами духовного самовдосконалення. Реалізація цих завдань здійснюється за чотирма основними напрямками: в рідній школі – рідна мова; я – громадянин України; традиції, цінності і норми життя школи; духовний розвиток особистості.
У школі створена діюча модель системи самоврядування – Вища учнівська рада, до якої входять лідери з кожного класу, починаючи з восьмого. ВУР тісно співпрацює з адміністрацією НВО та вчителями, суттєво впливає на організацію шкільного процесу та бере на себе відповідальність за організацію позашкільних заходів, вивчає думку учнівського колективу, чітко визначає основний напрямок роботи на поточний навчальний рік, розробляє плани діяльності кожної постійнодіючої колегії та реалізує їх, працює над створенням індивідуальних моделей систем самоврядування в класних колективах, починаючи з першого класу, розробляє положення до конкурсів, премій, стипендій, займається творенням власних внутрішньошкільних законів.
Виконавчим органом учнівського самоврядування є виконком ВУР, який проводить соціологічні опитування, втілює в життя закони та контролює виконання, залучає учнів школи до роботи постійнодіючих комісій, займається організацією та проведенням усіх запланованих заходів, випускає шкільну газету. Очолює виконавчий орган ВУР президент школи. Він є носієм найкращих рис учня НВО ім. В. Чорновола, а це – патріотизм, висока культура поведінки та спілкування, духовність, представляє колектив на різних рівнях, зустрічається з органами міської влади, з керівниками різних служб, з директором, бере участь у шкільних семінарах, конкурсах, є гарантом дотримування прав школярів, представляє учнівський колектив перед директором, звітує перед виборцями, проводить зустрічі з класними колективами, контролює роботу усіх комісій, має на меті втілити в життя мету ВУР. Голова ВУР безпосередньо працює з постійнодіючими колегіями, проводить засідання, на яких аналізує роботу керівників комісій, прогнозує їх подальшу діяльність.
Структура постійнодіючих колегій ВУР:
з оригінального чергування та дизайну школи;
колегія з спортивно-патріотичного розвитку;
колегія по зв’язках та інформації;
колегія з дозвілля та етики.
Традицією стало проведення в НВО щомісячних інтелектуальних ігор та дискотек для старшокласників, де DJ, MS є самі учні.
Значна увага в НВО приділяється благодійній діяльності: традицією стало відвідування дитячих будинків та інтернатів з матеріальною допомогою та виступами шкільного театру.
Школа відома оздоровчими таборами: «Гостинець», «Еколог», «Козачата», «Пласт», театральними колективами, а найголовніше – дітьми, яких в місті знають через творчі колективи ПК «Дружба», спортивні секції, школу мистецтв, через яскраві інтелектуальні, творчі, спортивні досягнення на міському, обласному, всеукраїнському та міжнародному рівнях.
НВО іде в ногу з життям, налагоджений тісний зв’язок із громадськими організаціями: ВУТ «Просвіта», клубом творчої інтелігенції, МКТ «Південна Січ» , навчальний заклад відкритий на сучасні віяння, тому друзями, гостями НВО ім. В. Чорновола є яскраві творчі люди, політики – зірки українського бомонду. Учні беруть участь у роботі «Школи молодого політика», клубу «Громадянин».
Адміністрація НВО стимулює учнів та вчителів до постійного розвитку, самовираження, змагання, активної громадської позиції, тому традицією навчального закладу став приз «Срібний Серафим», премія Героя України В’ячеслава Чорновола, відкритий прийом у директора «Доля усміхається першим».

Кiлькiсть переглядiв: 708

Коментарi